Цими днями ми робимо завершальний крок до реалізації регіонального
освітнього інноваційного проєкту «Методична система В.О.Сухомлинського
в Новій українській школі». Наша захоплива мандрівка у поєднання
спадщини великого педагога і засад НУШ розпочалася ще у серпні 2021
року. Безліч цікавих заходів, різноманітних уроків, виховних годин та
навчальних проєктів, які проводились впродовж років реалізації
інноваційного проєкту, допомогли зрозуміти і поєднати сучасний напрямок
розвитку освіти та систему В.О.Сухомлинського.
За роки впровадження «Методичної системи В.О.Сухомлинського в Новій
українській школі» педагоги нашого закладу надихнулися на створення
нових умов для творчої самореалізації учнів, сприяли захопленню науковими
відкриттями своїх вихованців та активним пізнанням навколишнього
середовища. Учні ж отримали натхнення, віру у власні сили та щасливі
емоції.
Учителі школи будуть і надалі упроваджувати в свою роботу ідеї великого
українського педагога щодо гуманізації освітнього процесу, методик
навчання дітей, розвитку творчих сил кожної окремої дитини, емоційного
сприйняття процесу навчання у період розбудови Нової української школи.
15 травня у Рівненському обласному інституті післядипломної педагогічної
освіти відбулася творча зустріч «Нова українська школа та Василь
Сухомлинський: синергія ідей».
Учасниками заходу були освітяни не тільки з Рівненщини, але і
Кіровоградської та Івано-Франківської областей.
Під час зустрічі підведено підсумки реалізації інноваційного освітнього
регіонального проєкту з упровадження методичних ідей Василя
Сухомлинського в Новій український школі.
Приємно, що за активну участь в ревлізації проєкту колектив нашого закладу
відзначений подякою Рівненського обласного інституту післядипломної
педагогічної освіти.
Слова мають потужну силу. Вони можуть викликати
емоції, передавати ідеї та спонукати до роздумів – переглянути презентацію.
Філворди, дидактичні ігри, мнемотаблиці – https://drive.google.com/drive/folders/1LyrpEZXPFoEgJUEo8i8t8p6S7HkjJd90
III етап (підсумки проєкту):
Регіональний інноваційний освітній проєкт з теми “Методична система В.О. Сухомлинського в Новій українській школі”
https://drive.google.com/file/d/1KbueJF27Wk1Gg62DpI2iT2xoR1hvCFRx/view?usp=drive_link
Про організацію роботи в інноваційному освітньому проєкті з теми “Методична система В.О.Сухомлинського в Новій українській школі”
Про організацію роботи на ІІ (діяльнісно-практичному) етапі інноваційного освітнього проєкту з теми “Методична система В.О.Сухомлинського в Новій українській школі»
В.О.Сухомлинський зазначав, що спілкування з природою повинно відбуватися в різних формах: через працю, споглядання, творчість, науковий пошук, спостереження, милування. Головним у екологічному вихованні є створення умов, за якими дитина могла торкнутися природи не тільки рукою, а й розумом, серцем і душею. “Маленька людина, в якої відкрилися очі на світ, бачить корінь, стебло, листя і міркує про те, як взаємопов’язані ці частини рослини як єдиного цілого”.
Урок милування серед природи другокласників перетворився у цікавий проєкт « Дубочки на горбочку», який пов’язав не дуже веселий освітній процес з реальними подіями, які час від часу відбуваються в житті дівчаток і хлопчиків. Робота на різних етапах проєкту привабила і змогла зацікавити навіть самого непосидючого учня, адже кожна дитина може відчути себе потрібним, зацікавленим у виконанні важливого завдання.
В.О. Сухомлинський вважав, що праця вчителя складна, важка, відповідальна та унікальна, тому видатний педагог приділяв значну увагу формуванню колективу однодумців. Завершуючи цей навчальний рік команда однодумців-учасників організаційної групи проєкту “Методична системи В. О. Сухомлинського в Новій українській школі” зібрались на своє чергове засідання, щоб поділитись цікавими знахідками, у своїй роботі.
Лепбук «Василь Сухомлинський» чудовий помічник в організації діяльності вихованців групи продовженого дня 3-4 класів. Він дає змогу в цікавій формі ознайомити учнів з життєвим шляхом та творчим доробком педагога. Він мотивує здобувачів освіти до пізнання і творчості . Допомагає глибше осягнути складні моральні поняття, такі як добро, дружба, працелюбність, сміливість, чесність тощо. Стимулює до постійного пошуку та самовдосконалення.
ІЛЮСТРАЦІЇ ДО ТВОРІВ В.О. СУХОМЛИНСЬКОГО
«Хай світом править доброта» В. Сухомлинський
На занятті здобувачі освіти групи продовженого дня розпізнавали почуття добра і зла, розвивали спостережливість, допитливість. Давали оцінку вчинкам героїв оповідань. Виховували доброту, чуйність, любов до рідних та близьких людей, любов до природи, сприяти вихованню бажання творити добро.
З метою екологічного виховання на ГПД проводилися тематичні прогулянки:
Прогулянка екологічною стежинкою: ”На гостини до клена“.
Прогулянка екологічною стежинкою:”Cліди на снігу“
Прогулянка екологічною стежинкою: ”Природа радіє весні”.
Прогулянка екологічною стежинкою: ”Запалив каштан свічки“.
Урок з біології під відкритим небом у 6-А класі на тему “Лишайники”. За методикою В.О. Сухомлинського. Вивчали, спостерігали, мріяли…
«Старість не може бути щастям» — кажуть у народі.
Старість може бути спокоєм чи бідою.
Спокоєм вона стає тоді, коли її поважають і підтримують.
Бідою її робить самотність, неуважність, байдужість.
В. Сухомлинський
Днями вчителі початкових класів Березнівського ліцею №2 знову зібрали і передали торбинки зі смаколиками всім мешканцям Друхівського соціального відділення територіального центру соціального обслуговування самотніх людей похилого віку. Поспілкувались з бабусями, почули різні життєві історії. Були приємно вражені керівником і працівниками цього закладу. У цей нелегкий для нашої країни час, вони не тільки прибирають, годують, доглядають, вони ще є прекрасними лікарями – психологами душ людей, які там проживають.
Вихованці груп продовженого дня Березнівського ліцею №2 залюбки долучилась до Всесвітнього дня читання вголос. Читання вголос – річ надзвичайно корисна. Воно стимулює розвиток мозку, наповнює словниковий запас дитини, розвиває дитячу увагу й уяву, залучає візуальне та слухове сприйняття, а також моторну активність. Під час читання вголос проявляється ефект автореференції – схильність людини краще запам’ятовувати інформацію. От як це відбувалось в нашій світанковій родині, усі групи продовженого дня об’єдналися та читали один для одного вголос оповідання і казки Василя Сухомлинського. Підтримали дану ініціативу і діти з особливими освітніми потребами.
Колектив закладу продовжує роботу в інноваційному освітньому проєкті “Методична система В.О.Сухомлинського в Новій українській школі”. Згідно плану роботи ІІ етапу відбулось засідання творчої групи, на якому розроблено дорожню карту щодо участі закладу в проєкті.
Під час чергового засідання методичного об’єднання асистентів вчителів класів з інклюзивним навчанням, яке відбулося в закладі 26 січня 2023 року обговорили питання та виробили рекомендації щодо використання спадщини В. Сухомлинського в умовах організації освітнього процесу з дітьми з особливими потребами. За участі практичного психолога, логопеда, асистентів вчителів відбувся обмін досвідом з використання спеціальних вправ зі здобувачами освіти в умовах воєнного стану.
Місяць вересень дав нам мудрого Вчителя, порадника Василя Олександровича Сухомлинського . Дав і забрав…
Ідеї, погляди, теорії видатного педагога є сучасними і актуальними донині.
Він вчив своїх учнів доброти, ” запашними стежками водив” у “майстерню чудес”, країну Заблуканих див”.
А вчителів повчав: На нашій совісті- Людина.
Учні 3-А класу на уроці літературного читання ” Я- людина…” , обмінювалися враженнями від прочитаних оповідань Василя Олександровича, вчилися бути людяними, милосердними, добрими.
У 3 – В класі було проведено урок з літературного читання ,, Сторінками оповідань В. Сухомлинського.”
Діти обмінялися враженнями від прочитаних оповідань. Навчилися бути людяними, милосердними, добрими.
У 1 -Б класі проведено ранкову зустріч “Хай буде добрим ваше серце”. Метою зустрічі було ознайомитися із біографією В. О. Сухомлинського, розвивати у дітей почуття доброти, чуйності, виховувати любов до батьків, до рідного краю, до України, до праці.
Здобувачі освіти 5-В класу БЕРЕЗНІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ N2 вкотре подорожували сторінками творчої спадщини В.О. Сухомлинського, дивуючись його вмінню розуміти вчинки дітей, давати ненав’язливі поради та уроки доброти, людяності, духовної щедрості.
У В. Сухомлинського є такі хороші слова, що «школа стає справжнім осередком культури тоді, коли в ній панують: культ Батьківщини, культ людини, культ книжки і культ рідного слова».
Дистанційне навчання внесло багато змін у наше навчання, але, щоб частіше бачитись, щоб чути один одного учні і батьки 2-Б класу вирішили зустрічатися онлайн на сімейних посиденьках. Діти назвали їх « Вечірні зустрічі». Читають не тільки дівчатка і хлопчики, а і їх батьки. Дуже полюбляємо слухати оповідання Василя Сухомлинського, а потім ще й поспілкуємось, послухаємо спокійну мелодію скрипки, у виконанні нашої однокласниці Власюк Юлії.
“Доброта повинна стати звичкою”
Василь Сухомлинський
Спонтанний прояв доброти – це коли щире бажання зробити виникає раптово, виключно з добрих намірів, є безкорисливим і не потребує вдячності…
Важливе місце в начально- виховній діяльності учнів 2 – В класу займають Уроки Доброти за творами видатного педагога В. Сухомлинського.
Такі уроки допомагають учням усвідомити, що значить бути добрим, що лежить в основі доброти, доброго вчинку. Формують уявлення про значення доброти і доброзичливості в суспільстві як важливого критерію душевної краси людини. Розкривають взаємодію людей у сім’ї, колективі, суспільстві. Вчать керувати своїми емоціями, управляти вчинками, формувати етично-емоційну сферу діяльності. Виховують потребу в чуйності, людяності, доброті, співчутті до ближніх, бажання робити їх щасливими.
На одному з таких Уроків Доброти « Вчимося бути добрими» учні пройшли дорогою добра за мудрими творами В. Сухомлинського. Складали правила доброти, грали в гру « Банк добрих справ». Звертались до «Скарбнички народної мудрості», щоб дізнатися про ставлення народу до добра. Розв՚язували морально-етичні завдання тощо.
1 лютого- Всесвітній день читання вголос. “Книги-це віконце, через яке діти пізнають світ і самих себе ,”- писав В.Сухомлинський .
У 3-А класі діти охоче ділилися вмінням виразно емоційно читати вголос. Всі учасники отримали заохочувальні призи.
Книга – це віконце у світ.
Щодня на уроках у школі ми стараємося розвивати інтерес і любов до книги у дітей. У день Всесвітнього читання вголос учні 1-А класу не тільки читали вголос оповідання В.О. Сухомлинського, а ще створили книжечку своїми руками. Прочитавши своє оповідання, а в кожного було різне, потрібно було серед багатьох малюнків знайти ілюстрацію до свого твору. Потім обрати заголовок. Трішки потрудитися і книжечка готова.
Далі кожен старався переконати, що його оповідання найцікавіше, щоб іншим захотілося його теж прочитати.
Додому всі пішли зі створеною власними руками книжечкою. В родинному колі знову звучатиме повчальний твір В.О. Сухомлинського із збірки оповідань “Важко бути Людиною”. А взавтра, післязавтра діти будуть обмінюватися книжечками, збагачуючи себе новими знаннями та людськими цінностями!
Казкотерапія на основі творів В. О . Сухомлинського.
В другому семестрі на ГПД проводили казкотерапію . З метою оволодіння дітьми різноманітними знаннями у сфері моральності та естетичних відносин.
Казкотерапія передбачала вдумливу роботу, захоплюючу для дітей. Після читання казки пропонувалося обговорити і проаналізувати казку. Пропрацювавши суть казки, потрібно було прив’язати події казки чи оповідання з ідентичними ситуаціями в реальному житті.
Вихованці груп продовженого дня Березнівського ліцею №2 залюбки долучилась до цієї чудової традиції. Читання вголос – річ надзвичайно корисна. Воно стимулює розвиток мозку, наповнює словниковий запас дитини, розвиває дитячу увагу й уяву, залучає візуальне та слухове сприйняття, а також моторну активність (рухи губами). Під час читання вголос проявляється ефект автореференції – схильність людини краще запам’ятовувати інформацію. От як це відбувалось в нашій світанковій родині, усі групи продовженого дня об’єдналися та читали один для одного вголос оповідання і казки Василя Сухомлинського.
Здобувачі освіти 4-Б класу зібрали цікаві факти, ілюстрації про життя і творчість Василя Сухомлинського й розмістили на сторінках лепбука «Що було найголовніше у моєму житті?». Підібрані життєві задачки з книжки «Серце віддаю дітям» із задоволенням розглядали та розв’язували. А моральні заповіді педагога стали прикладом життя для всіх нас.
По всьому світу є традиція щорічно у 1 декаді лютого проводити Всесвітній день читання книги вголос.
Учні 1-Б класу Березнівського ліцею №2 приєдналися до цієї чудової ідеї і подарували своїм друзям радість спілкування з книгою.
Діти знайомилися з творами В.Сухомлинського, грали в ігри, вікторини та ділилися враженнями.
Щорічно у першу середу лютого світ відзначає цікаве і доволі молоде свято – Всесвітній день читання вголос.
Це свято має на меті заохочення дорослих і дітей до читання книг. Крім того, воно надихає до спілкування та обговорення прочитаного з родиною та друзями.
Учні 2 – В класу теж долучилися до святкування Всесвітнього дня читання вголос. Вони залюбки читали та обговорювали твори В. Сухомлинського. Ділилися думками і враженнями щодо прочитаного.
Вікторина “До світу маленьких казок В. О . Сухомлинського”.
Творча дискусія “Вічні цінності людини моїми очима і очима В.Сухомлинського” у форматі круглого столу відбулася у 9-А класі. Учні проаналізували низку оповідань :
“Що Ніна має робити”, “Комірчина для дідуся”,” Чому плакав Сергійко”, “Де лелечина пара”, “Корова” та ін.
Дискутували про справжню дружбу, відданість, повагу, турботу і могутню силу милосердя у всі часи
Виховний захід проводився в жовтні 2022 р.
Здобувачі освіти 4-Г класу Березнівського ліцею N2, із задоволенням читають цікаві і повчальні твори великого педагога і мудрого учителя Василя Сухомлинського. Він навчав добра, чуйності, справедливості, людяності, патріотизму, любові до рідної землі.
Виховне заняття “Дружба – найцінніший скарб“.
Мета: розширити і поглибити поняття «дружба»; виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного.
Розвиваюче заняття:“Герої Сухомлинського оживають на дитячій сцені“.
Заняття проводилося з метою естетичного виховання дітей, сприяти бажанню дітей брати участь у театралізованій грі, формувати артистизм, засоби емоційної виразності. Активізувати навички мовленнєвого спілкування дітей. Виявляти художньо-творчі здібності. Виховувати почуття взаємної приязні, дружби. Підтримувати позитивні емоції дітей. На занятті діти інсценізували оповідання Сухомлинського ”Образливе слово “